”Detta är ett kvitto på att vi har lyckats skapa ett hållbart innehållskoncept för att driva digital innovation i Sverige”, säger grundarna av HejDigitalt, Emma Egnell och Beata Wickbom.
Priser delades ut i 19 kategorier och i klassen ”Bästa B2B-kommunikation” vann HejDigitalt! Galan anordnades av Swedish Content Agencies och hölls på Berns den 31 maj. Brand New Communication har jobbat och drivit projektet i ett par år. Emma Egnell, VD på Brand New Communication, har tillsammans med Beata Wickbom skapat konceptet utifrån att digital innovation behöver drivas mer inom svenskt näringsliv.
”Priset betyder såklart jättemycket för oss, men framförallt så är det ett fint betyg på att den insats vi gör är är rätt. Vi vill stödja och främja den digitala innovationen”, säger Emma.
HejDigitalt är en kreativ arena med fokus på digitalisering, innovation och entreprenörskap i Almedalen. Inför årets Almedalen jobbar Beata Wickbom just nu för fullt med programmet och märker tydligt i år att HejDigitalt är en etablerad arena.
”Det är många som hör av sig till oss och vill delta, vi har ett fantastiskt program att se fram emot i år”, säger Beata. ”Vi kommer att fokusera på digital innovation och låta alla deltagare använda vår plattform som en del i sin egen innovationsprocess”.
Juryns motivering lyder: ”This winner did something new with a classic format: event. Using a clever content strategy, one of Sweden’s biggest and most important social questions had its digital breakthrough”.
”HejDigitalt!” är tidigare prisbelönt med ”Årets Mediegenomslag i Almedalen 2015”, då utsågs projektet till vinnare av en jury bestående av representanter från näringsliv samt kommunikations- respektive och mätningsbranschen.
Här kan du läsa mer om HejDigitalts program:
www.hejdigitalt.se
Andra relaterade artiklar:
http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/05/31/vinnarna-i-swedish-content-awards-2016/
http://www.dagensmedia.se/medier/content-marketing/har-ar-vinnarna-i-swedish-content-awards-6577424
http://swedishcontent.se/press/har-ar-alla-vinnarna-i-swedish-content-awards/
Till årets tävling kom det 217 bidrag och juryn har valt ut 79 bidrag som tävlar i de 19 olika kategorierna. Tävlingen arrangeras av Swedish Content Agencies.
I juryn för Swedish Content Awards 2016 sitter:
Sara Rosengren, Docent marknadsföring, Handelshögskolan (juryns ordförande)
Pia Klamming, konsult
Lottie Knutson, styrelseproffs och författare
Olle Lidbom, kommunikationschef Norstedts förlagsgrupp
Johan Lopes Helgesson, Adobe Systems Nordic
Maria Olin, rektor Medieinstitutet
Caroline Rudbeck, Head of Group Communication, Dustin
Johan Såthe, chefredaktör Resumé
Johan Östlund, NoA Client Lead/Partner, Åkestam Holst